onsdag 22 maj 2013

Lek och bus och glada busar

Inget slår två glada busiga killar och att få spendera tid med dem.
 
 
 
 
 
 
Annandag pingst i måndags och röd dag i Norge. Mannen drog på jobb i Sverige ( oturligt nog för honom, hi, hi ) så bröderna bus och jag hade en mysig ledig dag i Oslo.
Helgen bjöd på otroligt fint väder med sol och värme men veckan började med regn som fortfarande håller i sig.
Vad passade bättre tänkte vi, än att pröva ett av Oslos lekland regnet till ära. Vi åkte till Leos Lekland som inte ligger så långt bort från oss och vilken succé.
Bröderna bus var överlyckliga och sprang svettiga och lyckliga omkring och provade klätterställningar, bollhav och rutschkanor.
 
 
 
 
 
 
Lyckliga buskillar betyder också lycklig mamma och det är så fint att se hur de som syskon börjar få mer glädje av varandra ju äldre minsta busen blir, hur de stundvis kan leka som kompisar och uppleva fina stunder i varandras närvaro och ha roligt tillsammans.
 
 
 
 
 

En dag, helt enkelt, att lägga i minnesbanken för lyckliga dagar.
Mindre bra dagar är dessa minnen så fina att plocka fram.
 
 
 
 
 
 
Så skönt sen att slänga upp fötterna i soffan och slappa lite med två trötta busar. En vågad manöver gav mig dessutom en ömmande fot!
Så otroligt skönt med dessa ljusa kvällar och dagarna känns så mycket längre.
 
En fin dag!
Tack för den!
 
 

4 kommentarer:

  1. Du har så fina pojkar och vad mysigt och kul det verkar ha tillsammans! Och visst har du så rätt, stunderna med sin skatter är de absolut bästa!!
    Hoppas du haft en skön kväll!!

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  2. Vilken lycka att få ha en bra syskonrelation! Jag är flera år äldre än mina som i sin tur är nära varandra i ålder så det var inte så roligt när vi var yngre. Nu som vuxen är det däremot helt okej:)

    Kul att få besöka leklandet! Då får man trötta barn med sig hem:) Håller med om att det är fint att kunna spara de fina stunderna i minnesbanken. Lekland finns här i K-älv också och där har vi varit en gång med M och hans bästis med föräldrar. Då var killarna 2 1/2 och lekte på lilla avdelningen, jätteskoj.

    Och er kakelugn alltså. Jag vill knappt se:-) Ni skulle kunna vara med i vilket inredningsmagasin som helst ju:) Ha en skön kväll! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du, det gör mig glad!
      Jag har varit på leklandet i K-älv en gång då det var helt nytt. Har vänner där som vi hängde på. Satt oxå då med min minsting i bollhavet på lilla avd! ;)
      Kram Frida

      Radera