onsdag 1 maj 2013

Första maj och frökarta

Första maj idag, hej då april!

Äntligen vår, maj måste betyda att det är vår nu och det känns riktigt bra. Inte så mycket sol eller vårvärme just idag men det finns potential iallafall för fint väder!
 
 
 
 
 
Så är "frökartan" av Jonna Fransson äntligen på plats i köket. Får se om den ska hänga kvar just där eller om den får byta plats. Lite osäker.
Beställde den i Jonna Franssons egen webshop och den var här två dagar senare.
Jag köpte en vit ram på Åhléns. Har bara haft svarta ramar innan men tänkte att jag skulle blanda med några vita ramar för att ljusa upp lite på väggen.

 









 
 
 
Nu blir det en tripp till blomsteraffären för lite blommor till entrétrappan. Hoppas, hoppas det är öppet trots att det är en röd dag idag. På söndagar brukar alla affärer vara stängda här i Oslo.
Lite skillnad från Sverige!
 

Fin första maj till er! Hoppas solen skiner där ni är!
 

4 kommentarer:

  1. Åh så fint! Här hos mig skiner solen idag, underbart! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar Jonna Franssons motiv, så fint det blev!!

    Måste erkänna att jag inte visste att det var röd dag även hos er, minns det du säger om att det var stängt överallt på söndagar. Dock så kom jag då flyttandes från ett litet samhälle i Värmland och de få affärer som fanns var alltid stängda på helger och på lunchen, etc, så för mig var det inte så stor skillnad. Nu däremot skulle jag nog ha svårare att förlika mig, så att säga:) God fortsättning på kvällen! Kram/tanja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har tagit ett tag att vänja sig eller så är det bara tröghet från vår sida!;) På söndagar är mjölken alltid slut i kylskåpet t.e.x! ;)
      Kram

      Radera
  3. Å vad fint. Och nu är ändå vårvädret på väg :)
    kram.

    SvaraRadera