tisdag 7 maj 2013

Barcelona

Barcelona - I love you!

Första dagen på ferien känns som en lång men väldigt fin dag.
Planet gick från Gardermoen klockan nio, vilket är en perfekt tid, inte för tidigt, inte för sent. Vi körde till flygplatsen och hade bokat valet parking, vilket kostade oss mindre än om vi hade åkt trikk och sen flygtåg, supert och så lyxigt!

Väl i Barcelona hittade vi snabbt till hotellet. Vi bytte om till lite tunnare kläder, eftersom det är riktigt skönt sommarväder här och tog en promenad uppför Passeig de Grácia. Denna gata är mycket trevlig och kantas av mysiga tapasrestauranger, vinbarer och exklusiva butiker. Det är fint att fönstershoppa lite och drömma.
På en tvärgata ligger Cervezeria Catalana som är en populär tapasrestaurang. Här åt vi otroligt god tapas och drack gott rosévin. En väldigt bra start!


 
 

Vi gick tillbaka till Passeig de Gárcia och in på Hotell Majestic för att ta en kik på deras takbar. Här blev vi kvar ett tag och njöt av solen, varma vindar, cava och den fantastiska utsikten över hela Barcelona.
 







 
 
Inte så tokigt alls Barcelona, snarare underbart!
 
 


 

6 kommentarer:

  1. Så underbart med en resa till Bercelona. Njut o ha det bäst. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Såå underbart det ser ut! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Här har det regnat så mycket att det knappt gått att se igenom så de där bilderna du visar, dem seeer inte jag för jag blundar!!:) Nej då, så fina ni är och så göttit (ja jag är värmlänning!!) det ser ut och låter alltihop. Hoppas att ni tankar energi och njuter av att umgås bara ni! (när vi försöker oss på nåt åt det hållet så blir sambon alltid svinsjuk- sist fick han influensan när vi var på spa...) och så ursäkta för att det blir lite "hattigt" men jag ville ju svara på din svarskommentar så att säga och det gjorde jag inne hos mig under det du skrev. Så att du vet:-) Ha det så fint nu långt därborta! Kram//T

    SvaraRadera
  4. Så underbart det ser ut och skönt att få rå om varandra lite. Bara att fortsätta att njuta :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Å vad underbart att få komma iväg på semester så där :)
    Kram.

    SvaraRadera
  6. WOW vilka härliga bilder:) Barcelona har lockat mig länge och nu kommer jag definitivt att besöka den spanska stadspärlan.

    Ha en underbar vecka

    LOVE Maria

    SvaraRadera