tisdag 30 april 2013

Tisdagsfeeling och längtan

 

Yeeyeh!

 
 
 
Om en vecka åker jag på en liten miniresa till Barcelona.
 
Det ska bli så härligt att fylla alla "konton" som kan behöva sig en uppdatering med upplevelser, sol, mat, mys på tu man hand och egentid. Barnen passas av mina föräldrar så de är i de bästa händer jag kan tänka mig.
 
 
 
 
Det är hög tid att dyka in i sommargarderoben och se vad som finns för att packa resväskan.
Jag håller alla fingrar och tår för fint väder och lite värme.
 
Söndagen här bjöd på katastrofalt väder med regn och rusk. Trädgårdsarbetet har fått vila lite och vi tog oss istället en mysig dag inomhus. Imorgon, 1:e maj, när det är ledigt går vi på´t igen.
Heja, heja, vilket jobb men så skönt att luta sig tillbaka efteråt och blicka ut över en inte perfekt men dock ganska prydlig trädgård.
 
Idag skiner solen och våren gör sig påmind igen. Än så länge är dagen en sån där dag när allt bara rullar på och jag får till det. Ljuset gör att vi kommer upp lite tidigare på morgonen, kommer iväg lite raskare och hinner fram och tillbaka till barnehagen med trikken och sen till träningen för ett sykkelpass klockan 10. Hej och hå, ibland sker under och jag beundrar starkt de som varje dag har tight schema på morgonen och tar sig mellan hem, förskola och jobb med barn på buss eller spårvagn.
Stor eloge till er!
 
 
 
Fin dag därute!
 

 
 

1 kommentar:

  1. Men åhh va avundsjuk jag blir, skulle också behöva komma iväg lite och tanka en massa energi. Hoppas ni får det underbart med fint väder.
    Kram PIa

    SvaraRadera