tisdag 12 mars 2013

Det här med tavlor


 
 
Jag försöker få upp lite tavlor på väggarna i huset. Det ser lite mer ombonat ut med lite action på väggarna och jag tycker det är trevligt om tavlorna symboliserar de som bor i huset, känslor, en bild som betyder eller förmedlar något man tycker om. Samtidigt är det väldigt svårt att hitta och mycket som är fint kostar dessutom en rejäl peng och då får man verkligen ha bestämt sig att "thats the one".

De två tavlorna som hänger bakom soffan är posters av Yoko Uno från Moderna Museet i Stockholm. Superbra att få en fin tavla för en lite bättre peng. Om man sen vill byta ut den efter en stund behöver man inte få så dåligt samvete!
Fina posters går t. ex. också att köpa på Fotografiska i Stockholm och båda har webshoppar. Det finns naturligtvis massa fler ställen. Är man kreativ kan man skapa en själv, det blir väldigt personligt men riktigt så kreativ är inte jag.
Det allra bästa är om man bara råkar snubbla över en tavla eller poster på något ställe där man befinner sig. Då hinner man oftast inte tänka så mycket, bara känna att den där tycker jag om!

Sedan vi flyttade in i huset har tavlorna fått flytta runt flera gånger för att hitta sina platser. Lite mer färg på väggarna vore också fint så några till måste jag allt finna!

Inca Owl av Anna Grape från Arty people.


Hagedornhagens klassiska fjärilsmotiv.


Guide to Manhattan från Artilleriet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar