torsdag 7 mars 2013

Springfeelings




Så har vi äntligen tagit oss ut grabbarna bus och jag. Efter mer än en veckas magsjuka har busarna äntligen fått lite energi och leklust tillbaka.
Oslo bjöd på riktigt fint väder idag och det finns hopp för våren och det finns till och med hopp för oss!

Det känns att våren är nära men snön vill inte riktigt tacka för sig och säga adjö. Tacksamt är det då att man har små hjälpredor som gärna hjälper våren på traven. Äldsta busen frågar:" mamma, hur många år är det kvar innan sommaren kommer?" och jag förklarar att det är inga år det är snart.
Men först måste det bli vår och det ska bli spännande att för första gången se vad trädgården har att bjuda på.
Jag tror det blir en hel del jobb, för trädgården var varken fin eller välskött när vi tittade på huset förra sommaren. Jag är lite sugen på att gå loss med häcksaxen, krattan och plantera, plantera, plantera.
Jag tror jag får vänta lite lite till men bara lite......


Liten hjälpreda som hjälper våren göra sig av med snön.




Nästan mer grönt än snö.


Stor hjälpreda tar sig an trädgården med en fil för att hjälpa våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar