måndag 11 mars 2013

Morgonlyx

Min favoritfrukost just nu är yoghurt och hemmagjord müsli. Så enkelt att göra och så gott! Jag är inte så förtjust i gryn och korn utan tycker bättre om nötter, kärnor och torkad frukt. Hur bra är det inte då att slänga ihop precis det man gillar för att njuta lite mer av frukosten! ( Passar också perfekt som mellanmål )


 
Här följer mitt favoritrecept:

Sätt ugnen på 150 grader
Blanda dina ingredienser i en bunke
Jag väljer:
Solrosfrön
Pumpakärnor
Hela mandlar
Hela valnötter
Psyllium
Linfrön
Bred ut blandningen på en plåt med ett bakplåtspapper
Ringla över lite flytande honung
Rosta i ugnen tills blandningen är gyllenbrun
När du tagit ut plåten kan du tillsätta torkade frukter, jag väljer sultanrussin och gojibär

Klart!
Smaklig måltid!


6 kommentarer:

  1. MMMM det där ser bara sååå gott ut:)Tack för din lilla sjuan-story...får jag fråga vilken färg det blir?

    Ser du kommer från GBG, är du på besök igen kan vi ta en vårfika oss bloggare emellan:)

    ha en kanondag

    LOVE Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gott är det!
      Stolarna är vita. Mer spännande än så vågar jag mig inte på! Inte just nu i alla fall! :)
      Yes, Gbg är mitt "andra hem". Tar gärna en fika någongång.
      Ha en fin dag!

      Radera
  2. Hej ! Vilken fin blogg du har. Är precis som du ganska nybörjare vad det gäller bloggande. Men så kul det är och man lär sig hela tiden. Ha det gott ! /Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Tack för det! Ja, kul är det men en liten snabbkurs kanske skulle behövas! :)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Åhhhh vad gott, det där kopierar jag rakt av nu :D MÅSTE testas!!

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Yes, u will löööv it!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera