fredag 15 mars 2013

Helt vanlig fredag



Det snöar i Oslo igen och det är till och med minus idag, litet bakslag för våren.

Jag har varit på gymmet och fått hjälp med övningar för bålen och höfterna. Efter två graviditeten behöver dessa muskelgrupper tränas upp igen. Jag har tränat i två år med fokus på dessa områden men behöver ändå lägga mer tid på just bålen och höfterna för att må bra och inte ha ont. Så kom ihåg tjejer, glöm inte magstödet i allt ni gör och var inte rädda att träna styrka, våra kroppar behöver det!


 
 
På väg hem från gymmet tog äventyrslustan över för en liten bus. Alla vägar som går uppåt ska gås just nu och alla små kullar och snöhögar ska bestigas. Följt av ett "ja, jag kala de, yeey!".
Härligt att se en 2-årings kämparglöd!





 
Det här är en helt vanlig fredag. Utan glamour och glitter. Bara vardag och allt som hör vardagen till. Men det är rätt skönt. Bara njuta av att vara med familjen, att barnen äntligen är friska, laga god mat och bara ha en fin lugn kväll.
Helt okej för mig!
 
Ha en riktigt fin fredag och en god helg!
 
 

2 kommentarer:

  1. Gud vad DUKTIG du är!!!! Det där magstödet.....
    Jag är dödsens medveten om det när jag står på min step, men för övrigt är jag ganska slapp...

    Å snön i Oslo skall vi inte prata om *Blääää*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju just det att man glömmer bort det. Muskeln finns inte inprogrammerad i hjärnan! :) Jag glömmer det med och så får jag ont i ryggen istället, inte bra, inte bra!

      Radera